Kysy chatissa Avautuu uuteen ikkunaan

Usein kysytyt kysymykset ja vastaukset koronaviruksen vaikutuksesta pankkiasiointiin

Kysymykset ja vastaukset

1. Kuinka pitkä käsittelyaika lyhennysvapaahakemuksella on?

Käsittelemme kaikki hakemukset saapumisjärjestyksessä. Hakemusten suuresta määrästä johtuen emme pysty sanomaan tarkkaa käsittelyaikaa.

2. Miten voin pidentää jo hakemani tai myönnetyn lyhennysvapaan kestoa 3 kuukaudesta 6 kuukauteen?

Mikäli olet aiemmin hakenut lyhennysvapaan 3 kuukaudeksi ja haluat pidentää jo haettua lyhennysvapaata 6 kuukauteen, ethän lähetä meille uutta hakemusta vielä. Tulemme julkaisemaan erillisen hakemuksen lyhennysvapaan pidentämiseen 6 kuukauden ajaksi huhtikuun aikana.

3. Millaisia ratkaisuita on olemassa yrittäjän henkilökohtaisten raha-asioiden hoitoon?

Tutustu ohjeisiimme liittyen pankkiasiointiin poikkeustilanteissa www.nordea.fi/ratkaisuja. Saat neuvoja mm. asuntolainan lyhennysvapaan ja LyhennysJouston käyttöönottoon.

4. Mistä muualta pankin lisäksi voin saada apua koronan aiheuttamassa kriisitilanteessa?

Työ- ja elinkeinoministeriö ylläpitää ajantasaista koostetta  toimintaohjeista yrityksille koronavirustilanteessa. Lue lisää klikkaamalla tästä.Avautuu uuteen ikkunaan 

5. Miten koronavirus vaikuttaa konttoreissa asiointiin ja yösäiliöllä tai vaihtorahalokerikolla asiointiin?

Osa konttoriverkostostamme palvelee tällä hetkellä rajoitetusti. Tämä aiheuttaa poikkeusjärjestelyjä yritysten vaihtorahapalveluihin. 

Osassa konttoreista vaihtorahalokeropalvelu on käytettävissä vain ennakkoon sovitulla ajanvarauksella. Katso päivittyvä lista konttoreiden palvelutilanteesta. Voit varata ajan vaihtorahalokerikolla käyntiin soittamalla Nordea Business Centreen (0200 2121). 

Mikäli käteisrahapalveluiden saatavuudessa oman alueesi konttorissa on ongelmia, suosittelemme arvokuljettajan suorakuljetusta. Voit sopia vaihtorahojen kuljetuksesta (esim. 1 kk tarve) suoraan arvokuljettajan kanssa. Vaihtorahat toimitetaan yrityksen toimipisteeseen sopimuksen mukaan.  

Tiedustelut suorakuljetuksista suoraan arvokuljettajilta: 

Arvokuljettaja Loomis: arvo.kuljetus@fi.loomis.com

Arvokuljettaja AVARN: myynti@avarn.fi 

Jotta suorakuljetuspalvelu voidaan ottaa käyttöön, tulee yrityksen tehdä veloitusvaltakirja pankin kanssa. Ota yhteyttä Nordea Business Centreen veloitusvaltakirjan tekemiseksi. Valtakirjan voi allekirjoittaa digitaalisesti. Tutustu myös korttimaksamiseen ja muihin digitaalisiin maksuratkaisuihin täällä.