Ofta ställda frågor

Kan jag sköta mina bankärenden på datorn då jag laddat ned kodappen?
Visa svaret:

Ja, det kan du. Kodappen fungerar tillsammans med både nätbanken och mobilbanken. 

Vad händer med kodappen om telefonen går sönder?
Visa svaret:

Ta i bruk kodappen på nytt på den nya telefonen. Ladda ned kodappen på din telefon i appbutiken och ta i bruk appen i din nätbank.

Jag har laddat ned kodappen, hur ska jag gå vidare?
Visa svaret:

Nu kan du börja använda appen i Nordeas och andra tjänsteproducenternas tjänster på nätet.

Hur tar jag i bruk kodappen om jag byter telefon?
Visa svaret:

Säkerheten med kodappen grundar sig på bland annat att kodappen inte kan kopieras från en telefon till en annan. Därför ska du följa anvisningarna nedan om du byter telefon.

  1. Logga in på nätbanken med din gamla telefon.
  2. Aktivera en ny kodapp (Redigera nätbanken > Bankkoder > Ta i bruk appen Nordea Koder) och spara aktiveringskoden samt den tillfälliga pinkoden.
  3. Gå till din appbutik och ladda ned kodappen på din nya telefon.
  4. Logga in med den aktiveringskod som du har beställt och den tillfälliga pinkoden.

Vanliga frågor om nät- och mobiltjänster

Vanliga frågor om kodappen

Vanliga frågor om Nordea Pay

Vanliga frågor om Siirto

Vanliga frågor om kort och betalningar

Vanliga frågor om kontaktlös betalning

Vanliga frågor om lån och krediter

Vanliga frågor om Nordea Kundtjänst

Vanliga frågor om dagliga bankärenden

Vanliga frågor om besparingar och placeringar

Vanliga frågor om försäkringar

Vanliga frågor om onlinemöte