Nordea Omaposti

Omaposti är din digitala postlåda och tillåter dig att sköta dina bankärenden med oss enkelt och snabbt.

Du kan använda tjänsten för att ta emot meddelanden från Nordea. Du kan också ta emot och signera avtal med Nordea.

Kort om Omaposti Hur kommer jag in på Omaposti? Krav om Omaposti Kort om Omaposti

I Omaposti kan du sköta dina bankärenden elektroniskt i en skyddad miljö.

Du kan ta emot meddelanden, tillkännagivanden, produktbeskrivningar och avtal som Nordea sänt dig. Du kan också signera dokument elektroniskt i Omaposti. Alla avtal och dokument som du signerar elektroniskt arkiveras behändigt i Omaposti och du behöver inte ta hand om arkiveringen. I Omaposti kontrollerar du till exempel enkelt alla avtal som du har signerat.

Nordea 24/7 betjänar privatkunder på finska i dagliga bankärenden dygnet runt, varje dag. Nordea Kundtjänst betjänar dig på svenska vardagar kl. 8–18. Hos Nordea 24/7 och Nordea Kundtjänst får du information och råd i dina bankrelaterade ärenden per telefon eller via nätbanken. Om du identifierar dig med bankkoderna när du ringer kommer du snabbare till tjänsten och sköter tryggt dina bankärenden.

I Nordea Omaposti kan du:

  • ta skyddat emot meddelanden och dokument från Nordea.
  • signera elektroniskt avtal
  • se tidigare meddelanden och avtal
  • vid behov spara dokument på din dator eller skriva ut dem
Hur kommer jag in på Omaposti?

Du kommer in på Omaposti via Nordeas nätbank eller nordea.fi/omaposti. Du kan också logga in på tjänsten Omaposti genom att klicka på 'Logga in' uppe i högra hörnet på denna sida.

  • Nätbanken är den primära kanalen för de av våra kunder som har Nordeas bankkoder.
  • Via nordea.fi kommer också de kunder som inte har Nordeas bankkoder in i tjänsten.
  • Omaposti kan också användas av andra bankers kunder. För att använda Omaposti måste du ha giltiga nätbankskoder (Tupas-koder) beviljade av Nordea eller någon annan finsk bank. Tupas är en tjänst för stark autentisering som de finländska bankerna erbjuder gemensamt.
Krav om Omaposti

Vad behöver du för att kunna använda Omaposti?

  • För att du ska kunna använda Omaposti krävs att du har giltiga bankkoder beviljade av en finsk bank.
  • Observera att bankkoderna inte behöver vara beviljade av Nordea.
  • Autentisering med hjälp av Tupas möjliggör att även kunder hos andra banker än Nordea kan använda Omaposti förutsatt att det finns en anteckning om kunden i vårt system.
  • Du behöver inte vara kund hos Nordea för närvarande för att dina uppgifter ska hittas.