Tilläggsbekräftelse av betalning

Tilläggsbekräftelse av betalning innebär att tilläggsbekräftelse krävs för oregelbundna betalningar via nätbanken innan betalningen verkställs.

Tilläggsbekräftelsen görs per telefon eller sms utöver bekräftelsen i nätbanken. Detta orsakar inga extra kostnader om bekräftelsen görs från ett finskt telefonabonnemang i Finland.

Dina fördelar med tilläggsbekräftelsen:

  • Säkrare betalningar eftersom bekräftelsen ges via en annan kanal.
  • Bekräftelse per sms fungerar dygnet runt.

Bekräftelse med telefonsamtal

Bekräfta betalningen genom att ringa tilläggsbekräftelsetjänsten 0800 165 656. Du kan också bekräfta betalningar via Nordea Kundtjänst mån–fre kl. 8–20. Dessutom kan du registrera ditt mobiltelefonnummer för sms-tjänsten på samma gång.

Bekräftelse per sms

Banken ber dig om en tilläggsbekräftelse per sms. För att bekräfta betalningen ska du sända ett sms som innehåller bokstaven A. Systemet kvitterar meddelandet genast. Om en betalning som väntar på tilläggsbekräftelse inte bekräftats per sms under loppet av följande bankdag förfaller betalningen.

För att kunna bekräfta per sms måste du registrera dig i sms-meddelandetjänsten. Du kan registrera ditt mobiltelefonnummer avgiftsfritt på numret 0800 165 656 mån–fre kl. 8–20.

Tilläggsbekräftelsen av betalningar per sms fungerar i finska abonnemang: Ainas, Academicas, Cubios, Dicames, DNA:s, Elisas, Fujitsus (fungerar i Elisas nätverk), Saunalahtis, Soneras, TDC Songs, Telefinlands och Ålands Mobiltelefons abonnemang samt i de flesta utländska abonnemang som stöder sms-tjänster. Tjänsten är öppen dygnet runt såsom nätbanken.