Kysy chatissa Avautuu uuteen ikkunaan

Vakuutukset-palvelu - usein kysyttyä

Sijoitusvakuutusten ja henkilövakuutusten hoitaminen onnistuu helposti Vakuutukset-verkkopalvelussa. Lue lisää, mitä kaikkea voit tehdä itsepalveluna verkossa.

Vakuutukset-palvelussa pääset tarkastelemaan sekä vakuutussäästämisen että henkilövakuuttamisen sopimuksiasi. Voit myös tehdä toimeksiantoja sopimuksillesi ja avata MyLife-henkilövakuutuksen.

Toiminnallisuudet

Kuinka pääsen Vakuutukset-palveluun? 

Vakuutukset-palveluun pääsee usealla tavalla: 

  • Nordean kotisivulta kohdasta Kirjaudu > Vakuutussäästöt ja henkilövakuutukset 

  • Uuden verkkopankin etusivulta kohdasta Muut palvelut > Vakuutussäästöt ja henkilövakuutukset
  • Verkkopankin Vakuutukset-välilehden kautta klikkaamalla ”Vakuutussäästöt ja henkilövakuutukset” -linkkiä ja edelleen "Jatka Vakuutukset-osioon"
  • Mobiilipankista vakuutussäästämisen sopimuksen kautta. Valitse aloitusnäkymästä Säästöt ja sijoitukset -näkymä ja vakuutussäästämisen sopimuksesi. Klikkaa valkoista Vakuutussäästöt-ikonia näytön yläosassa.  

Kuinka voin vahvistaa tekemäni muutoksen tai toimeksiannon Vakuutukset-palvelussa? 

Muutoksen tai toimeksiannon voi vahvistaa mobiililaitteeseen ladattavan tunnuslukusovelluksen tai tunnuslukulaitteen avulla. 

Jos käytössäsi ei vielä ole tunnuslukusovellusta, voit ladata sen oheisen ohjeen mukaisesti. 

Avaa ohje tunnuslukusovelluksen lataamiseksiAvautuu uuteen ikkunaan

Tunnuslukulaitteen voit tilata verkkopankin kautta.

Vakuutukset-palvelussa toimeksiantoja ja muutoksia ei ole mahdollista vahvistaa paperisen tunnuslukutaulukon avulla. 

Voinko vaihtaa Vakuutukset-palvelun kieltä? 

Palvelun kielivaihtoehtoina on suomi tai ruotsi, riippuen siitä mikä kieli on merkitty asiointikieleksesi. Vaihtaaksesi asiointikielen, ota yhteyttä Nordean asiakaspalveluun. Englanniksi palvelua ei ole mahdollista käyttää.

Voinko avata uusia sopimuksia Vakuutukset-palvelussa? 

Vakuutukset-palvelussa on mahdollista avata uusi MyLife-henkilövakuutus. Toistaiseksi vakuutussäästämisen sopimuksia ei voi avata verkkopalvelussa. Voit avata uuden vakuutussäästämisen sopimuksen Nordean asiakaspalvelun kautta. 

Voinko hoitaa vakuutussopimuksiani Nordean mobiilipankissa? 

Voit seurata vakuutussäästöjesi saldoja Nordean mobiilipankissa. Vakuutussopimukset tulevat näkyviin, kun valitset aloitusnäkymästä ”Säästöt ja sijoitukset”.  

Nordean mobiilipankissa ei ole mahdollista tehdä muutoksia sopimuksiin, mutta Vakuutusten hoitaminen onnistuu Vakuutukset-palvelussa, jonne pääset klikkaamalla Vakuutussäästöt-ikonia. 

Voinko hoitaa vakuutussopimuksiani Nordea Investorissa? 

Voit seurata vakuutussäästöjesi saldoja Nordea Investorissa. Vakuutussopimukset näkyvät Nordea Investorin etusivulla. Nordea Investorissa ei ole mahdollista tehdä muutoksia sopimuksiin. 

Voinko hoitaa vakuutussopimuksiani Nordean verkkopankin Säästöt ja sijoitukset -välilehdellä? 

Voit seurata vakuutussäästöjesi saldoja Nordean verkkopankin Säästöt ja sijoitukset -välilehdellä.  

Säästöt ja sijoitukset -välilehdellä ei ole mahdollista tehdä muutoksia sopimuksiin. 

Miksi Vakuutukset-palvelu ei toimi iPadillani/iPhonellani?  

Vakuutukset-palvelu on yhteensopiva kahden viimeisimmän Apple iOS -käyttöjärjestelmän kanssa. Mikäli sinulla on käytössä versio iOS 10 tai vanhempi, ei Vakuutukset-palvelu ole yhteensopiva sen kanssa. Laite tulee päivittää uudempaan versioon, jolloin palvelu toimii. 

Vakuutussäästöt ja -sijoitukset
Henkilövakuutukset