Milloin teen korttireklamaation?
Tee reklamaatio Nordeaan, mikäli:
- huomaat tiliotteellasi veloitettuja korttiostoja ja/tai käteisnostoja, joita et ole tehnyt.
- korttiostoksesi on veloitettu kahteen kertaan.
- et ole saanut kortilla tilaamiasi tuotteita tai palveluita.
- saamasi tuote on virheellinen.
- kyse on sopimuksesta, joka ei kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti sido kuluttajaa.
Maksukorttien liikkeellelaskijana Nordea vastaa maksupalvelulain ja korttiehtojen mukaisesti maksukortin mahdollisesta väärinkäytöstä. Jos sinulla on oikeus saada esimerkiksi hinnanpalautusta tai vahingonkorvausta myyjältä tämän sopimusrikkomuksen johdosta, Nordea vastaa kuluttajansuojalain mukaisesti yhteisvastuullisesti myyjän kanssa sinulle kuuluvasta rahasuorituksesta.
Maksaessasi kortin luotto-ominaisuudella saat kaupan päälle lisäturvaa korttikohtaisilla palveluilla: Nordean luottokorteilla voit saada ainutlaatuisia etuja, kuten kattavan ulkomaan matkavakuutuksen.
Huomioithan, että seuraavissa tapauksissa ei aina ole aihetta tehdä korttireklamaatiota:
- Autovuokraamolla voi olla oikeus veloittaa maksamattomat tankkaukset ja sakot jälkikäteen, jos autonvuokraussopimuksessa näin on sovittu.
- Hotellilla on oikeus veloittaa maksamaton minibaariosto jälkikäteen. Osassa internetin kautta tehtävissä hotellivarauksissa ei ole peruutusoikeutta ja hotellilla on oikeus veloittaa ns. no-show -maksuna yhden hotelliyön hinta.
- Jos olet sitoutunut toistuvaan veloitukseen ja haluat irtisanoa palvelun, ole yhteydessä palveluntarjoajaan.
Jos olet alaikäinen ja haluat tehdä korttireklamaation:
Alle 18-vuotiaana voit tehdä korttireklamaation, kunhan olet saanut siihen suostumuksen vanhemmiltasi. Jos vanhemmillasi on yhteishuoltajuus, pyydä suostumus heiltä molemmilta. Toinen vaihtoehto on, että vanhempasi tekevät korttireklamaation puolestasi.