Först gör du klokt i att kontakta säljaren eller tjänsteleverantören. Om ni inte kan komma överens om ärendet, lämna en kortreklamation till banken.
- Kontrollera att du har betalat köpet med kreditkortets kreditfunktion.
- Ange i reklamationen vad som har hänt, vad du kräver och på vilka grunder. Bifoga orderbekräftelsen i original och om möjligt en redogörelse för din kontakt med säljaren.
Bra att beakta:
- Om du redan har betalat köpet på din kreditkortsfaktura kan du kräva att få tillbaka en del av eller hela det belopp som du har betalat.
- Om du ännu inte har betalat din kreditkortsfaktura kan du låta bli att betala en del av eller hela det belopp som du har reklamerat tills vi har behandlat din reklamation. Om du tycker att bara en del av fakturan är obefogad och du reklamerar fakturan bara delvis ska du betala det belopp på fakturan som du godkänner senast på förfallodagen.
Efter att du har gjort en kortreklamation fortsätter vi att reda ut ärendet och fattar beslut om huruvida din reklamation och dina krav kan accepteras. Vi meddelar dig när vi börjar behandla din reklamation, vanligtvis inom 10 dagar från att vi tog emot den. Vi kontaktar dig om vi behöver mer information.