Nordea Bank Oyj:n saavutettavuus digitaalisissa palveluissa

Yleistä tietoa Nordean digitaalisten palveluiden saavutettavuudesta

Olemme koonneet tällä sivustolle yleistä tietoa Nordean digitaalisten palveluiden saavutettavuudesta. Kehitämme Nordeassa digitaalisia palveluitamme, jotta ne olisivat kaikkien asiakkaidemme saavutettavissa. Teemme jatkuvasti kehitystyötä korjataksemme tiedossamme olevat saavutettavuuspuutteet. Tavoitteemme on, että kaikki palvelumme ovat saavutettavissa yhdenvertaisesti huolimatta asiakkaidemme käytössä olevasta laitteesta, erityistarpeista tai tilanteesta. 

Digitaalisten palveluidemme saavutettavuutta ovat arvioineet ulkopuoliset asiantuntijatahot ja myös Nordean sisällä on tehty itsearviointia. Nordea noudattaa WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) 2.1 -ohjeistuksen A- ja AA-tason kriteerejä. 

Jos havaitset puutteita Nordean digitaalisten palveluiden saavutettavuudessa, pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme, puh. 0200 3000 (pvm/mpm).

Digitaalisten palvelujen saavutettavuusselosteet

Nordean digitaalisten palveluiden saavutettavuusselosteet ovat listattuna alla . Selosteet sisältävät yksityiskohtaista tietoa kunkin palvelun saavutettavuudesta. Saavutettavuusselosteessa kerrotaan täyttääkö digitaalinen palvelumme vaadittavat edellytykset ja miten mahdollisia puutteita korjataan. Päivitämme saavutettavuusselosteita sitä mukaan kun kehitämme saavutettavuuspuutteita palveluistamme. Mikäli huomaat Nordean palveluissa saavutettavuuspuutteita, joita ei ole jo mainittu saavutettavuusselosteissa, annathan meille palautetta. Palautelomake yksittäisen palvelun tai sivuston osalta löytyy kyseisen palvelun tai kanavan saavutettavuusselosteesta. 

Saavutettavuuspalaute

Kohtasitko saavutettavuuspuutteita digitaalisissa palveluissamme? Jos et löytänyt vastausta kohtaamaasi ongelmaan saavutettavuusselosteista, annathan meille palautetta.  

Anna saavutettavuuspalaute 

Valvontaviranomainen

Mikäli huomaat sivuilla saavutettavuuspuutteita, otathan ensin yhteyttä meihin palveluntarjoajana. Vastaamme palautteisiin 14 päivän kuluessa, jos olet jättänyt yhteystietosi lomakkeella. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta 14 päivän kuluessa, voit olla yhteydessä valvovaan viranomaiseen eli Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston verkkosivuilla on kerrottu kuinka huomautuksen voi tehdä ja miten se käsitellään.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot 

Etelä-Suomen aluehallintovirasto 

Saavutettavuuden valvonnan yksikkö 
saavutettavuus@avi.fi
Puhelinnumero vaihde 0295 016 000

www.saavutettavuusvaatimukset.fiAvautuu uuteen ikkunaan