Vanliga frågor - Onlinemöte

Hur länge tar ett onlinemöte?
Visa svaret:

Det är bra att reservera cirka en timme för mötet.

När kan onlinemöten hållas?
Visa svaret:

Onlinemöten kan hållas vardagar klockan 8-20 och lördagar kl. 10-16.

Vad är ett onlinemöte?
Visa svaret:

Ett onlinemöte är ett enkelt och flexibelt sätt att sköta dina bankärenden var du än är. Allt du behöver är en dator, iPad eller Windows-pekplatta med internetuppkoppling, bankkoder och telefon. På onlinemötet ser du åskådligt material på din datorskärm samtidigt som du diskuterar per telefon.

Vilka tekniska krav förutsätter tjänsten?
Visa svaret:

Onlinemötet fungerar med de flesta PC- och Mac-datorer och operativsystem. Onlinemötet fungerar med iPad eller Windows-pekplatta, om du har installerat appen Skype for Business på din iPad eller Windows-pekplatta.ta.

Vilka banktjänster kan jag sköta på onlinemötet?
Visa svaret:

Du kan sköta dina ärenden i olika livssituationer.

Var får jag hjälp?
Visa svaret:

Vi ger dig råd i början av mötet om hur du ansluter dig till onlinemötet.

Vad behöver jag för onlinemötet?
Visa svaret:

En dator med internetuppkoppling, bankkoder och telefon. Onlinemötet fungerar med iPad eller Windows-pekplatta, om du har Wifi–nätförbindelse och du har installerat appen Skype for Business på din iPad eller Windows-pekplatta.

Hur förbereder jag mig på mötet?
Visa svaret:

Ta del av agendan och anvisningarna i nätbanken före onlinemötet. Testa att din dator, iPad eller Windows-pekplatta fungerar enligt anvisningarna i nätbanken. Välj en lugn plats för mötet. Logga färdigt in i nätbanken. Ha telefonen och bankkoderna nära till hands. Vi ringer dig när mötet börjar.

Hur fungerar onlinemötet?
Visa svaret:

Du kan boka tid för ett onlinemöte genom att ringa Nordea Kundtjänst på 0200 5000 (lna/msa). Du får en inbjudan och agendan till mötet till din nätbank där du också kan ansluta dig till onlinemötet. Vi ringer dig när mötet börjar. På onlinemötet ser du på datorskärmen material om ditt ärende samtidigt som vi diskuterar med dig per telefon. Ett telefonsamtal till Nordea Kundtjänst på numret 0200 5000 kostar en lokalnäts- eller mobiltelefonavgift.

Vad kostar onlinemötet?
Visa svaret:

Banken tar inte ut någon separat avgift för onlinemötet. Vi ringer dig i början av mötet och ber dig ringa tillbaka till Nordea Kundtjänst så att vi kan identifiera dig och fastställa din identitet per telefon.

Kan flera personer delta i onlinemötet?
Visa svaret:

Ja, flera personer kan delta i onlinemötet på olika platser. Alla deltagare måste identifiera sig med sina bankkoder.