Bli Förmånsföretagare

Som Förmånsföretagare hos Nordea får du en egen namngiven kontaktperson som sköter dina, dina familjs och ditt företags alla bankärenden.

Lönsamt att vara Förmånsföretagare Hur bli Förmånsföretagare? Utsedd kontaktperson Lönsamt att vara Förmånsföretagare

Nordeas fördelsprogram för företagare

Företagets och företagarens ekonomi kan vara mycket nära kopplade till varandra. Som Förmånsföretagare får du en namngivenkontaktperson som sköter dina, ditt företags och din familjs alla bankärenden. Det underlättar din vardag som företagare.

Om du som Förmånsföretagare samlar dina bankärenden hos oss får du också Nordeas Nyckelkunds- eller Premium Banking-kunds fördelar.

Fördelar för Förmånsföretagare:

  • En namngiven kontaktperson säkerställer att dina ärenden sköts enkelt, flexibelt och regelbundet.
  • Du och din familj får samma fördelar som Nyckel- eller Premium Banking-kunder.

Ditt företag får:

  • Ett nytt Business Master Card avgiftsfritt för ett år
  • Företagets Flexkredit en gång utan öppningsavgift 
  • En fondteckning i vilken Nordeafond som helst utan teckningsavgift
  • Avgiftsfria e-Markets där du ser räntor, valutakurser och uppdaterad marknadsinformation
  • Tidningen Nordea News, som riktar sig till företagskunder, fyra gånger om året.

Ta också del av förmånerna för Nyckelkund tai Premium Banking-kunder.

Hur bli Förmånsföretagare?

Du kan bli Förmånsföretagare om

  • din primära inkomstkälla är eget företag
  • företagets servicebehov kräver regelbunden kontakt med en namngiven kontaktperson
  • du har samlat företagets bankärenden hos Nordea.

Du får mest ut av förmånsprogrammet om du samlar både företagets och dina personliga bankärenden hos Nordea.

Utsedd kontaktperson

Paula, företagsbankrådgivare, berättar om sitt arbete

Hej, jag är företagsbankrådgivare och i mitt arbete träffar jag kunder dagligen.

Kunderna har alltid bokade tider för möten. Jag följer alltså tidtabeller, liksom de flesta andra experter inom servicebranschen.

En del möten arrangeras på kundens initiativ, i andra fall är det jag som kontaktar kunden. Jag frågar hur det står till och om alla bankärenden är i ordning. Ibland märker jag att det finns ett visst behov, eller kanske en ny möjlighet, och då kontaktar jag kunden.

I regel försöker jag träffa kunden minst en gång om året. Vissa kunder träffar jag of-tare, beroende på behovet. Kundmötena äger oftast rum i bankens kontor, men i vissa fall träffar jag också mycket gärna kunderna hemma hos dem.

Om jag blir tillfrågad vad som är det bästa med mitt jobb, svarar jag utan tvekan kunderna!

Jag tycker att det allra finaste är när jag får träffa olika kunder och tillsammans med dem ta fram de helhetslösningar som passar dem bäst – såväl  för företaget som privat.

Så här beskriver Paula tjänsterna för företag

När jag träffar en kund går vi tillsammans igenom företagets ärenden som helhet: be-talningsrörelse-, konto-, finansierings-, placerings- och försäkringsärenden. Vi disku-terar kundens behov och önskemål. Samtidigt berättar jag vad vi på Nordea kan er-bjuda kunderna.

Jag tycker att vi kundrådgivare är skyldiga att berätta om alla de tjänster som banken erbjuder, och sedan kan kunden själv besluta vilka tjänster som passar just honom eller henne.

Dessutom kontrollerar jag att kunden inte har onödiga tjänster eller tjänster som inte används. På så sätt undviker kunden också onödiga serviceavgifter.

I mer krävande fall har jag Nordeas hela expertnätverk som stöd.

Paula sköter även företagarens egna ärenden

Som företagsbankrådgivare sköter jag också företagarens egna och hans eller hennes familjs privata bankärenden.

Det här har visat sig fungera utmärkt, eftersom det innebär att en enda person sköter hela kundhelheten, och därmed behöver kunden inte berätta sin historia om och om igen för nya banktjänstemän.

Det är en fördel för såväl kunden som för oss på banken, eftersom vi därigenom lär känna kunden bättre.

Företagsamhet

Sail boat stem 

Franchising

Franchising gör det möjligt att bli företagare med lägre risk och möjlighet att dra nytta av ett redan känt firmamärke. Å andra sidan medför det också förpliktelser.