Nordea Henkivakuutus uusii vakuutusjärjestelmiään

Teemme teknisiä muutoksia vakuutusjärjestelmiimme. Muutostyöt aiheuttavat käyttökatkon vakuutuksiin liittyvissä palveluissamme
17.–22.8.2016. Palvelukatko koskee kaikkia Nordea Henkivakuutuksen tuotteita. 

Palvelukatkon aikana Nordea Henkivakuutuksen tuotteisiin liittyvät verkkopankkipalvelut ovat pois käytöstä. Myös Nordean konttoreissa ja 24/7:ssä tehtäviä vakuutuksiin liittyviä toimeksiantoja on rajoitettu. Palvelukatkon vaikutukset eri tuotteiden toimeksiantoihin on koottu alla olevaan taulukkoon.

Palvelukatkolla ei ole vaikutusta päivittäisiin pankkipalveluihin tai muihin verkopankkipalveluihin.

Palvelukatkon taustalla vakuutusjärjestelmien uudistaminen 

Otamme käyttöön uuden vakuutusjärjestelmän, ja tämän vuoksi siirrämme vanhassa järjestelmässä olevat eläke- ja säästöhenkivakuutukset uuteen. Muutostyöt ovat teknisiä, eikä siirrettävien vakuutusten ehtoihin tule muutoksia. Siirto ei edellytä toimenpiteitä asiakkailtamme.  

Uuteen vakuutusjärjestelmään siirtyminen parantaa palveluidemme käytettävyyttä ja mahdollistaa jatkossa monipuolisempien palvelujen tarjoamisen erityisesti digitaalisissa kanavissa. Järjestelmäuudistuksen jälkeen tuomme asiakkaittemme käyttöön muun muassa uusia mobiili- ja verkkopankkipalveluita.

Palvelukatkon aikataulu
  

Ennen 11.1.2010 avatut eläkevakuutukset

Ennen 8.10.2015 avatut säästöhenkivakuutukset 

Nordea Tavoitesäästö 
Nordea Capital 
Nordea Visio 
Nordea Eläke 
Nordea Henkilöturva 
Lainaturvavakuutukset

Säästöjen jakauman muutos

Palvelukatko 16.–22.8.2016 

Tiistaina 16.8. klo 14 mennessä tehdyt allokaatiomuutokset toteutuvat normaalisti. 

Palvelukatko 19.–22.8.2016   

Torstaina 18.8. klo 14 mennessä tehdyt allokaatiomuutokset toteutuvat normaalisti.

Sijoitussuunnitelman muutos (tulevat maksut)

Verkkopankki: palvelukatko 19.–22.8.2016 

Nordean konttoreissa ja 24/7:ssa tehtävät sijoitussuunnitelman muutokset: palvelukatko 17.–22.8.2016. 


Palvelukatko 19.–22.8.2016 

Lisäsijoitukset 

Palvelukatko 17.–22.8.2016 (verkkopankin vakuutukset-välilehden lisäsijoitus-linkki)

Lisäsijoituksen voi tehdä normaalina tilisiirtona milloin vain, palvelukatkon aikana tehdyt maksut näkyvät sopimuksella tiistaina 23.8.2016.

Palvelukatko 19.–22.8.2016 (verkkopankin vakuutukset-välilehden lisäsijoitus-linkki)  

Lisäsijoituksen voi  tehdä normaalina tilisiirtona milloin vain, palvelukatkon aikana tehdyt maksut näkyvät sopimuksilla tiistaina 23.8.2016  

Säännölliset maksut e-laskulla/suoramaksulla  
 17.–22.8.2016 (ke–ma) maksetut maksut näkyvät sopimuksella tiistaina 23.8.2016   
 17.–22.8.2016 (ke–ma) maksetut maksut näkyvät sopimuksella tiistaina 23.8.2016  
Takaisinostot  

Toimeksiantoja ei käsitellä 17.–22.8.2016.

Toimeksianto tulee jättää viimeistään ke 10.8., jotta se ehditään toteuttaa ennen palvelukatkoa.  

Toimeksiantoja ei käsitellä 19.–22.8.2016.

Toimeksianto tulee jättää viimeistään ke 10.8., jotta se ehditään toteuttaa ennen palvelukatkoa.  
Edunsaajamääräyksen muutos 
Edunsaajamääräyksen muutos astuu voimaan, kun se on kirjallisesti toimitettu Nordeaan. Muutos näkyy verkkopankissa palvelukatkon jalkeen. 
Edunsaajamääräyksen muutos astuu voimaan, kun se on kirjallisesti toimitettu Nordeaan. Muutos näkyy verkkopankissa palvelukatkon jalkeen. 
Erääntyvät sopimukset 

Palvelukatkon aikana erääntyvien sopimusten käsittely aloitetaan ti 23.8.2016. 

Palvelukatkon aikana erääntyvien sopimusten käsittely aloitetaan ti 23.8.2016.