Korttireklamaatio

Milloin voin tehdä selvityspyynnön

Voit tehdä korttitapahtumien selvityspyynnön eli korttireklamaation Nordeaan, jos

  • huomaat tiliotteellasi korttiostoja ja/tai automaattinostoja, joita et ole tehnyt,
  • korttiostoksesi on veloitettu kahteen kertaan
  • et ole saanut kortilla tilaamiasi tavaroita tai palveluita
  • saamasi tuote on virheellinen.

Yritä ratkaista asia ensin palveluntarjoajan kanssa

Yritä aina ensin selvittää asiaa myyjän kanssa, jos reklamoitava asia koskee myyjän sopimusrikkomusta:

  • esim. tapahtuma on veloitettu kahteen kertaan,  
  • et ole saanut tilaamiasi tuotteita tai
  • tuote ei vastaa tilattua.

Huomioithan, että:

  • autovuokraamolla on oikeus veloittaa maksamattomat tankkaukset ja sakot jälkikäteen.
  • hotellilla on oikeus veloittaa maksamaton minibaariosto jälkikäteen. Kaikissa internetin kautta tehtävissä hotellivarauksissa ei ole peruutusoikeutta ja hotellilla on oikeus perua ns. no-show -maksuna yhden hotelliyön hinta.

Tee reklamaatio Nordeaan, jollet saa asiaa ratkaistua myyjän kanssa. Lähetä kopio käydystä kirjeenvaihdosta (esim. hotellihuoneen peruutuksesta saamasi numero) reklamaation liitteenä.

Kun täytät reklamaatiolomaketta

Jollet saa asiaa sovittua yrityksen kanssa, täytä Selvityspyyntö/Reklamointi-lomake (pdf, 1 MB)Avautuu uuteen ikkunaan Lähetä se lomakkeessa olevaan osoitteeseen viipymättä havaittuasi selvitystä vaativan tapahtuman tiliotteellasi. Voit myös täyttää lomakkeen konttorissa.

Voidaksemme käsitellä reklamaatiotasi on tärkeää, että saamme tarpeeksi tietoja tapahtuneesta:

  • Täytä lomake huolellisesti. Lomakkeessa tulee olla kortinhaltijan tiedot ja allekirjoitus.
  • Teet rikosilmoituksen henkilökohtaisesti poliisille, jos korttisi on varastettu tai sitä on väärinkäytetty. Poliisi tutkii tapahtuneen rikoksen tekemäsi ilmoituksen perusteella. Lähetä ilmoituskopio reklamaation liitteenä.
  • Kuvaile halutessasi lisätiedot -kohdassa tapahtunutta yksityiskohtaisemmin.
  • Liitä lomakkeeseen mukaan kopiot kaikesta siitä materiaalista, jolla voit todentaa oikeutesi reklamaatioon, esim. kopio mahdollisesta yrityksen ja sinun välisestä kirjeenvaihdosta, tilausvahvistuksesta, kuitista tai mahdollisesta rikosilmoituksesta.
  • Ota itsellesi kopio reklamaatiosta liitteineen.

Tutustu yleisiin korttiehtoihin (pdf, 78 KB)Avautuu uuteen ikkunaan, erityisesti kohtaan 3: Kortinhaltijan velvollisuudet ja vastuu. Lisätietoja saat Nordea Asiakaspalvelusta.

Neuvoja korteista

Woman in striped shirt by computer 

Maksa turvallisesti verkossa

Kun haluat tehdä ostoksia internetissä, rekisteröi korttisi verkkomaksukelpoiseksi.

Couple walking in the city 

Useita vaihtoehtoja

Voit hakea korttia verkkopankissa, konttorissa tai soittamalla Nordea Asiakaspalveluun.