Kortin sulkeminen verkossa tai korttien sulkupalvelussa

Jos korttisi katoaa, varastetaan, se jää ulkomailla automaattiin tai huomaat tapahtumia, joita et tunnista, sulje korttisi välittömästi.

Miten suljen maksukortin?

  1. Helpoiten suljet korttisi Nordean mobiili- tai verkkopankissa. Voit estää kortin käytön väliaikaisesti tai sulkea kortin pysyvästi. Jos epäilet kortin väärinkäyttöä, sulje kortti pysyvästi. Jos suljet kortin pysyvästi, saat automaattisesti uuden kortin.

    Mobiilipankissa valitse korttisi > klikkaa Turvallisuus. Sulje kortti väliaikaisesti kytkemällä se pois käytöstä tai sulje kortti pysyvästi.

    Verkkopankissa valitse Talous > Kortit > valitse korttisi > klikkaa Kortin sulkeminen.
  2. Soittamalla sulkupalveluun 020 333Avautuu uuteen ikkunaan kotimaasta / +358 20 333Avautuu uuteen ikkunaan ulkomailta (pvm/mpm*) 24h/vrk. *paikallisverkkomaksu/matkapuhelinmaksu

Kun olet ilmoittanut korttisi kadonneeksi tai varastetuksi, on tärkeää seurata pankki-ja/tai luottotilisi tapahtumia. Mikäli huomaat veloituksia, joita et ole tehnyt itse, tee niistä viipymättä korttireklamaatio Nordeaan. Vain kortilta veloitettuja tapahtumia voi reklamoida, katevaraus ei oikeuta reklamaation tekoon.

Löysitkö etsimäsi?