Miten voin suojautua huijareilta?

Pankki käyttää yhteyden suojausta sekä evästeitä, jotta asioiminen verkkopankissa olisi turvallista ja vaivatonta.

Tietoturvallisuuden varmistamiseksi tutustu seuraaviin varotoimenpiteisiin:

  • Uusimmissa Internet-selaimissa voit aktivoida käyttöösi Phishingiksi tunnistetun sivuston varoituksen.
  • Älä lähetä arkaluontoisia henkilö- tai pankkitietoja muutoin kuin suojatulta verkkosivulta, jossa viestit salakirjoitetaan. Tavallinen sähköpostiviesti ei ole salakirjoitettu, vaan se vastaa ennemminkin postikortin lähettämistä. Varmista, että verkkosivu on suojattu: katso että selaimen palkissa on lukon kuva ennen kuin lähetät arkaluontoista tietoa.
  • Verkkopankin sisällä oleva posti on turvallinen tapa kommunikoida pankin kanssa. Älä lähetä arkaluontoisia henkilö- tai pankkitietoja avoimessa sähköpostissa, koska sitä ei ole suojattu.
  • Asioi ainoastaan sellaisten yritysten kanssa, jotka tunnet ja tiedät luotettaviksi.
  • Seuraa tili- ja korttitapahtumiasi. Tarkasta tilausvahvistuksesi, luottokorttilaskusi ja tiliotteesi kun saat ne. Varmista, että sinua veloitetaan vain tapahtumista, jotka olet itse tehnyt. Jos huomaat virheitä tilitiedoissasi, ilmoita siitä heti ja soita Nordea Asiakaspalveluun.
  • Vältä oman sähköpostiosoitteesi antamista Internetissä.