Henkilötietojen käsittely Nordean tunnuslukusovelluksessa

Nordea Tunnusluvut -sovelluksen avulla voit kirjautua Nordean verkko- ja mobiilipankkiin sekä tunnistautua muiden palvelutarjoajien palveluihin käyttäen Nordean erillistä tunnistautumispalvelua, mikäli tunnistautumispalvelu on käytössä. Lisätietoa henkilötietojen käsittelystä Nordean palveluissa on kohdassa "Ehdot" tai Nordean verkkosivuilla (ks. alla). Tunnuslukusovelluksen ja sen toimintojen käyttö edellyttää tiettyjen henkilötietojen käsittelyä, joten sovelluksen on päästävä käyttämään puhelimesi tietoja alla kuvatuilla tavoilla.

Tunnuslukusovellus käsittelee seuraavia henkilötietoja:

  • Sovellus käsittelee tietoja tileistä ja tapahtumista, vahvistamattomista maksuista ja lisävahvistusta edellyttävistä maksuista, jotta voit käyttää pankkipalveluja sen avulla. Tietoja tileistä ja tapahtumista käsitellään niin kauan kuin tunnuslukusovellus on aktiivinen.
  • IP-osoitteet: Sovellus kerää IP-osoitteet, jotta Nordea voi estää ja tutkia mahdollisia rikollisia hyökkäyksiä ja tapahtumia. Tiedot voidaan tarvittaessa luovuttaa viranomaisille.
  • Käyttäjäkohtainen laitteen tunnus: tunnus tarvitaan, jotta rekisteröidyille laitteille voidaan lähettää tietoa ja luoda kertakäyttötunnuksia.

Tunnuslukusovelluksen on päästävä käyttämään puhelimesi seuraavia ominaisuuksia:

  • Internet-yhteys: sovelluksen on pystyttävä muodostamaan yhteys Nordean palvelimiin ja järjestelmiin, jotta se pystyy hoitamaan pankkipalveluja ja olemaan yhteydessä Nordeaan.
  • Puheluiden salliminen: sovellus tarvitsee puhelujen sallimisluvan pystyäkseen lukemaan IMEI –tunnisteen sovellusta käyttävästä puhelimesta.

Tunnuslukusovellus ei lähetä henkilötietoja kolmansille osapuolille lukuun ottamatta tietoja, jotka tarvitaan käyttämissäsi palveluissa, esimerkiksi maksun hoitamisessa.

Henkilötietojen käsittelystä vastaa palvelun tarjoava Nordea-konserniin kuuluva yhtiö, ks. luettelo yhtiöistä alla. Lisätietoja oikeuksistasi antaa Nordean asiakaspalvelu, yhteystiedot alla:

  • Nordea Bank AB (publ), Kundcenter Privat: 0771-22 44 88, ympäri vuorokauden joka päivä. Corporate Netbank: +46 771 77 6991, ma - pe 8 - 18
  • Nordea Danmark, filial af Nordea Bank AB (publ), Sverige, Nordea 24/7, puh. 70 33 33 33, Corporate Netbank: +45 70 33 65 00, ma - pe klo 8 - 17
  • Nordea Bank AB (publ), Suomen sivuliike, Nordea 24/7, puh. 0200 3000, ympäri vuorokauden joka päivä, yrityksen verkkopankki: 0200 67210 ma - pe klo 9 - 18
  • Nordea Bank AB (publ), filial i Norge, puh. 06001 (ulkomailta + 47 915 06 001), ympäri vuorokauden joka päivä Corporate Netbank: +47 915 06002, valinta 3, ma - pe klo 8 - 17

Nordea Rahoitus Suomi Oy  http://www.nordearahoitus.fi/cookies.shtmlAvautuu uuteen ikkunaan

Tukirahoitus Oyhttp://tukirahoitus.fi/henkilo.htmlAvautuu uuteen ikkunaan