Information on the processing of personal data in the Nordea banking application Mobile Bank ("The banking app")

Nordean tarjoaman sovelluksen avulla voit käyttää peruspankkipalveluita. Pankkipalveluihin sovelletaan Nordean pankkitunnuksilla käytettävien palvelujen sopimusehtoja (Pankkitunnuksilla käytettävien palvelujen yleiset sopimusehdot). Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä eri palveluissa voit lukea menu-valikon käyttöehdoista. 

Voidaksesi käyttää pankkisovellusta tiettyjä henkilötietoja käsitellään pankkisovelluksessa ja sovellus tarvitsee pääsyn joihinkin puhelimesi tietoihin alla olevalla tavalla.

Pankkisovellus tarvitsee pääsyn seuraaviin puhelimesi ominaisuuksiin:

  • pääsyn Internettiin – jotta pankkisovellus voisi kommunikoida Nordean palvelimien ja järjestelmien kanssa suorittaakseen pankkipalveluita ja muuta kommunikointia Nordean kanssa
  • pääsyn kuviisi – salliakseen kuvakkeiden käytön tapahtumien yhteydessä. Kun kuvakkeita käytetään, kuvake talletetaan laitteeseesi, eikä Nordea varastoi sitä. 

Pankkisovellus käsittelee seuraavia henkilötietoja:

  • Tilitietoja sekä maksettuja, erääntyviä, vahvistamattomia, lisävahvistettavia ja hylättyjä maksuja – jotta voit käyttää pankkipalveluita pankkisovelluksella, päivitettyä tili- ja tapahtumatietoja käsitellään niin kauan kuin pankkisovellus on aktivoituna
  • Yhteystiedot – voidaksesi suorittaa maksuja ja siirtoja käsitellään yhteystietojesi nimiä ja tilitietoja
  • IP-osoitteet – voidakseen estää ja tutkia erilaisia rikollisia hyökkäyksiä ja tapahtumia Nordea kirjoittaa lokille IP-osoitteita. Tämä tieto voidaan tarvittaessa luovuttaa viranomaisille.

Pankkisovellus ei lähetä henkilötietoja kolmannelle osapuolelle lukuun ottamatta tietoja, jotka tarvitaan sinun asiakkaana antamiesi tehtävien suorittamiseksi kuten esimerkiksi maksun suorittamiseksi. Kaikki tieto, mitä käytetään pankkitehtävien suorittamiseen, poistetaan pankkisovelluksesta, kun istunto loppuu ja sovellus sulkeutuu.

Nordea Pankki Suomi Oyj on palveluun liittyvien henkilötietojen rekisterinpitäjä. Saadaksesi lisätietoja oikeuksistasi ota yhteyttä Nordean Asiakaspalveluun 0200 3000 (paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksu) ma-su 24h/vrk.