Usein kysyttyä

TOP 5 Kysymykset ja vastaukset
Q

Miksi Nordea korvaa Visa-luottokortit MasterCard-luottokorteilla?


Katso vastaus >
A

Nordea selkeyttää luottokorttien tuotetarjoamaa. Tästä johtuen Nordean luottokortit korvataan vuoden 2014 aikana MasterCard -kortteilla.

Lue lisää Visa muutoksesta


3 katselua
Q

Maksoin laskun väärälle tilille, miten peruutan tapahtuman?


Katso vastaus >
A

Maksua ei voi peruuttaa enää sen jälkeen, kun se on kirjattu saajan tilille. Usein nopein tapa saada maksu takaisin on ottaa itse yhteyttä saajaan maksun palauttamista varten.


Nordea Asiakaspalvelu 0200 3000 (pvm/mpm) ma-su 24h/vrk voi lähettää pyynnöstäsi maksun saajalle kirjeen, jossa pyydetään maksun palauttamista. Ilmoita seuraavat tiedot: maksajan tilinumero, saajan tilinumero, maksupäivä ja euromäärä. Soittaessasi varaa pankkitunnukset lähettyville henkilöllisyyden tarkistamista varten.


3 katselua
Q

Olen unohtanut korttini tunnusluvun, miten saan uuden?


Katso vastaus >
A

Tunnusluvun voit tilata

  • pankkitunnuksilla verkkopankista
  • Nordea Asiakaspalvelusta
  • lähimmästä konttorista.

Tunnuslukusi pysyy samana ja se lähetetään sinulle kotiin paperisena noin viikon kuluessa tilauksestasi.


4 katselua
Q

Milloin saan uuden tunnuslukukortin?


Katso vastaus >
A

Saat pankilta automaattisesti uuden tunnuslukukortin, kun olet käyttänyt 60 tunnusta. Mikäli olet sijoitusasiakas, saat uuden tunnuslukukortin, kun olet käyttänyt 50 tunnusta.


Uusi tunnuslukukortti postitetaan asiakastiedoissasi olevaan osoitteeseen. Uudet tunnusluvut on saatekirjeestä irrotettavassa erillisessä taulukossa. Taulukossa kerrotaan päivämäärä, jolloin tunnuslukujen käyttö astuu voimaan. Siihen asti voit käyttää nykyistä tunnuslukutaulukkoa, jos numeroita on jäljellä.


Uuden tunnuslukukortin voit tilata ennen automaattista uusintaa soittamalla Nordea Asiakaspalveluun 0200 3000.


5 katselua
Q

Mitä teen, jos pankkitunnukseni katoavat?


Katso vastaus >
A

Jos epäilet, että käyttäjätunnus, tunnuslukukortti tai molemmat ovat väärissä käsissä, ota heti yhteyttä Nordea Asiakaspalveluun.


Tai soita sulkupalveluun 020 333 (pvm/mpm) 24h/vrk, ulkomailta +358 20 333.


2 katselua