Usein kysyttyä

TOP 5 Kysymykset ja vastaukset
Q

Mitä teen, kun käyttäjätunnus ja tunnusluku eivät täsmää?


Katso vastaus >
A

Voit tarkistaa tunnusluvun järjestysnumeron kirjautumalla verkkopankkiin tunnuslukukortin 80. tunnuksella. Tämä tilanne lasketaan kuitenkin virheelliseksi yrityskerraksi. Huomaa, että viisi (5) virheellistä yrityskertaa lukitsee palvelun. Mikäli näin käy, on palvelu käytettävissä automaattisesti seuraavana päivänä. Hyvä muistisääntö onkin, että jokainen tunnusluvun tarkistuskerta käyttämällä tunnuslukukortin 80. tunnusta lasketaan virheelliseksi yrityskerraksi. Lukittuneen palvelun voit myös itse aktivoida uudelleen käymällä konttorissa.

 

Oletko saanut jo uuden tunnuslukutaulukon postissa kotiin? Postitamme uuden taulukon, kun olet käyttänyt tunnuslukukortista 60. järjestysnumeron (salkkuasiakkailla 50. järjestysnumero).


4966 katselua
Q

Maksoin laskun väärälle tilille, miten peruutan tapahtuman?


Katso vastaus >
A

Maksua ei voi peruuttaa enää sen jälkeen, kun se on kirjattu saajan tilille. Usein nopein tapa saada maksu takaisin on ottaa itse yhteyttä saajaan maksun palauttamista varten.


Nordea Asiakaspalvelu 0200 3000 (pvm/mpm) ma-su 24h/vrk voi lähettää pyynnöstäsi maksun saajalle kirjeen, jossa pyydetään maksun palauttamista. Ilmoita seuraavat tiedot: maksajan tilinumero, saajan tilinumero, maksupäivä ja euromäärä. Soittaessasi varaa pankkitunnukset lähettyville henkilöllisyyden tarkistamista varten.


13572 katselua
Q

Olen unohtanut korttini tunnusluvun, miten saan uuden?


Katso vastaus >
A

Tunnusluvun voit tilata

  • pankkitunnuksilla verkkopankista
  • Nordea Asiakaspalvelusta
  • lähimmästä konttorista.

Tunnuslukusi pysyy samana ja se lähetetään sinulle kotiin paperisena noin viikon kuluessa tilauksestasi.


16811 katselua
Q

Milloin saan uuden tunnuslukukortin?


Katso vastaus >
A

Saat pankilta automaattisesti uuden tunnuslukukortin, kun olet käyttänyt 60 tunnusta. Mikäli olet sijoitusasiakas, saat uuden tunnuslukukortin, kun olet käyttänyt 50 tunnusta.


Uusi tunnuslukukortti postitetaan asiakastiedoissasi olevaan osoitteeseen. Uudet tunnusluvut on saatekirjeestä irrotettavassa erillisessä taulukossa. Taulukossa kerrotaan päivämäärä, jolloin tunnuslukujen käyttö astuu voimaan. Siihen asti voit käyttää nykyistä tunnuslukutaulukkoa, jos numeroita on jäljellä.


Uuden tunnuslukukortin voit tilata ennen automaattista uusintaa soittamalla Nordea Asiakaspalveluun 0200 3000.


16893 katselua
Q

Mitä teen, jos pankkitunnukseni katoavat?


Katso vastaus >
A

Jos epäilet, että käyttäjätunnus, tunnuslukukortti tai molemmat ovat väärissä käsissä, ota heti yhteyttä Nordea Asiakaspalveluun.


Tai soita sulkupalveluun 020 333 (pvm/mpm) 24h/vrk, ulkomailta +358 20 333.


12960 katselua